טיפים לשמירה על הזיכרון בגיל מבוגר, עם פוספטידיל סרין ואומגה 3 פחות טלוויזיה, יותר תשבצים וקצת פוספטידיל סרין: כל הדרכים לחיזוק הזיכרון בגיל מבוגר במהלך החיים אנחנו מאבדים חלק מהיכולת שלנו לזכור דברים. אמנם מדובר בתופעה מוכרת אך גם מתסכלת. החדשות הטובות: אפשר לשפר את פעילות המוח! הנה כמה שיטות שיחזירו לכם את האמון ביכולת הזיכרון שלכם. כן, גם אם עברתם את גיל 60. יום אחד זה קורה לכולנו: אנחנו מביטים במראה ומבחינים בעוד שערה לבנה ועוד קמט או שניים שמסגירים את השנים שחלפו. כחלק מהתהליכים הפיזיולוגיים – קוגניטיביים שעוברים על הגוף שלנו, גם היכולת שלנו לזכור דברים עלולה להשתבש ולכן, המוח שלנו זקוק לחיזוקים. אם עברתם את גיל 60, יכול להיות שכבר יותר קשה לכם לזכור שמות, מספרים ובכלל, נדמה לכם שהזיכרון שלכם – זה לא בדיוק מה שהיה פעם. החדשות הטובות: יש מספר דרכים אפקטיביות כדי להתמודד עם העניין הזה. הנה כמה מהן: פחות טלוויזיה, יותר ספרים אם אתם רגילים לבלות שעות רבות מול המסך, כדאי שתשנו את ההרגל הזה. טלוויזיה, נחשבת לבילוי פסיבי והיא משפיעה לרעה על תהליכים קוגניטיביים במוח, במהלכם אנחנו מתרכזים פחות בתכנים ויותר במראות ויזואליים. לעומתה, דווקא למידת שפה חדשה, קריאת ספר מרתק או פתירת תרגילי חשבון עשויות לגרות את פעילות המוח ולסייע לזכור דברים טוב יותר. איך זה עובד? ממש כפי שאתם יכולים לשפר את פעילות השרירים והאיברים בגוף ע"י אימון גופני, גם המוח מושפע מ"אימון" קוגניטיבי שפועל בדרכים אלה. תהיו מקוריים: בצעו פעולה שונה מזו שביצעתם עד היום רגילים לשחק מטקות ביד ימין? נוסעים לעבודה בכל יום באותה הדרך? כדי שהמוח שלכם יחווה גירויים חדשים הוא זקוק לאתגרים. מה זה אומר? שבמקום שתעשו לו "חיים קלים" (על ידי ביצוע פעולות שהוא כבר מכיר ומבצע כמעט באופן אוטומטי), נסו לאתגר אותו ולבחון כיצד הוא פועל כשאתם מבצעים פעולה פחות שגרתית כמו נסיעה בדרך שונה או אכילה ביד חלשה יותר. הגירויים הללו יסייעו לו להתפתח וכתוצאה מכך, גם ישפרו את יכולת הזיכרון שלכם. שחקו ב"משחק הזיכרון" אם יש לכם ילדים בבית, הם וודאי ישמחו לגלות את ההתעניינות המחודשת שלכם באחד ממשחקי הקופסה הקלאסיים ביותר: משחק הזיכרון. המשחק הזה מסייע לשפר את הזיכרון באמצעות שיפור התפיסה החזותית. אגב, אם אין ילדים בסביבה, תמיד תוכלו לשחק עם עצמכם. תתפלאו, אתם אפילו לא זקוקים למשחק אמיתי כדי לעשות זאת. כל שעליכם לעשות הוא לנסות לזכור היכן ממוקמים החפצים בחדר שבו אתם נמצאים, ואז לעצום את העניים ולנסות לבחון את עצמכם ולראות האם אתם זוכרים היכן מונח כל פריט. כמובן שכדאי לנסות את המשחק הזה בסביבה פחות מוכרת שמכילה מגוון פריטים. תזונה נכונה: המפתח לבריאות כללית תתפלאו, אבל גם מה שאתם אוכלים עשוי להשפיע על יכולת עיבוד המידע שלכם. אבץ למשל משפיע על פעילות התאים בגוף וגם על תאי המוח כמובן. מינרל זה מצוי באגוזים, בבשר ובחיטה למשל. גם מחסור בברזל עשוי להשפיע על הזיכרון ועל יכולת הריכוז שלכם. הוא מצוי בשפע בבשר בקר ובקטניות. קולין הוא ובקטניות. קולין הוא רכיב שמסייע במעבר מידע בין תאים במוח ובין היתר, גם משפיע על הזיכרון. הוא מצוי בכבד, בביצים בתפוחי אדמה ובנבט חיטה. ניתן למצוא גם פופסטידיל סרין במזון, חומר שידוע כי עוזר לתפקוד המוח ושיפור הזכרון. כל אלה עשויים לשפר את היכולת שלכם לזכור דברים טוב יותר. פתרו תשבץ ללא עט כן, כן – מה ששמעתם. נכון שאתם רגילים לשבת בכיף שלכם ולסמן בתשבץ השבועי את התשובות הנכונות. נכון. ובכל זאת, אם הכוונה שלכם היא גם לאמן את המוח באותה הזדמנות, נסו לעשות זאת ללא שימוש בכלי כתיבה. פשוט דמיינו את התשובות בראשכם ונסו לפתור כמה שאלות שתצליחו. בזמן שתעשו את זה, תפעילו את האזורים במוח האחראיים על תפיסה חזותית והזיכרון שלכם ישתפר. פעילות גופנית: כן, גם לזה המוח שלכם זקוק פעילות גופנית משפרת את זרימת הדם והחמצן למוח שלנו ועוזרת לתפקוד הקוגניטיבי. גם אם אתם כבר לא בדיוק שיאני הארץ בכדורסל, תוכלו לבצע פעילויות מתונה כמו הליכה או פלדנקרייז שיתאימו לאורח החיים שלכם, ואלה יסייעו לשמור על חיוניות גופנית ומנטלית ולשפר את הזיכרון. קומפלקס פוספטידיל סרין: תכניסו את זה טוב למוח שלכם אם עד היום לא שמעתם את השם הזה, הגיע הזמן שתכירו. פוספטידיל סרין מהווה את אחד מאבני הבנייה של מעטפת התאים בגוף ותפקידו העיקרי הוא להגביר את התקשורת הבין תאית במוח ולייעל את התפקודים המוחיים. מחסור ברכיב זה עלול לגרום לבעיות בתפקוד המוח. חשוב לציין שכמות הפוספטידיל סרין בגוף יורדת בהדרגה לאחר גיל 50, ועלולה להשפיע בפועל על הזיכרון. החדשות הטובות: ניתן לקחת תוסף של פוספטידיל סרין וליהנות מדרך קלה ויעילה לשיפור הזיכרון, בכל גיל. במידה ושוקלים לקחת תוסף פוספטידיל סרין מחיר, איכות ואמינות הם שלושה אלמנטים שצריכים לבוא יחדיו; לכן צריך למצוא תוסף איכותי, מאתר ויטמינים אמין ומומלץ, במחיר סביר. אגב, גם אומגה 3 היא חומצת שומן המשפיעה על התפתחות תאי העצב בגוף ומסייעת בשיפור הזיכרון בקרב מבוגרים, הצורכים אותה באופן קבוע. עשוי לעניין אתכם: אומגה 3 לספורטאים, דקל ננסי, Q10
© 2017 כל הזכויות שמורות אלון דב בע"מ, נציגת Puritan's Pride בישראל