כל מה שמומלץ לדעת על תוסף מולטי ויטמין יומי לנשים

אישה רגועה בחוץ לאחר שלקחה תוסף תזונה מולטי ויטמין

ויטמינים ומינרלים הם רכיבים חיוניים לבריאות ולתפקוד תקין של גוף האדם. הדרך הטובה ביותר לקבל אותם היא כמובן על ידי אכילתם. במקרים שבהם יש קושי לאכול, או להגיע לכמויות מזון מספקות, נטילת תוסף יכולה לעזור לצמצם את הפערים בין הכמויות הנמוכות, לאלו הרצויות.

מתי לקחת מולטי ויטמין?

מולטי ויטמין לנשים מומלץ לקחת כאשר לא מצליחים לאכול את כל המזון הדרוש, כמו במצבים הבאים:

• לאחר קיצורי קיבה (ניתוחים בריאטריים), המכווצים משמעותית את נפח הקיבה ולעיתים קרובות גם את יכולת הספיגה, חשוב לקחת מולטי ויטמין למשך כל החיים, במינון של 2 כדורים ביום, לפחות.

• בגילאים מבוגרים- כשקשה ללעוס, התיאבון יורד ויש פחות כוחות להכין אוכל.

• במהלך טיפולים אונקולוגים המשפיעים על יכולת האכילה והתפקוד של מערכת העיכול (תופעות לוואי כמו שלשולים, הקאות).

• בזמן היריון, כשהצרכים הגופניים גדולים יותר.

• בדיאטות להרזיה, או כשנמנעים מקבוצות מזון גדולות (כמו פחמימות בדיאטת פלאו). נטילת תוסף שמכיל כמויות קרובות לקצובה היומית נחשבת לבטוחה לשימוש לאוכלוסייה הכללית.

One Daily, המולטי ויטמין של חברת Puritan's Pride , מכיל כמויות גבוהות (אך לא גבוהות מידי) של רכיבי תזונה חשובים,

ובכך מאפשר לכם לבלוע פחות כדורים בכל יום.

ויטמין D

בעל תפקיד משמעותי בשמירה על מסת העצם וגם בחיזוק מערכת החיסון ומניעת סרטן. חוסר בויטמין D נפוץ מאוד בישראל, למרות היותה שטופת שמש (שתורמת לייצור העצמי של הויטמין בגוף) ולמרות שנמצא במזונות כמו דגים, ביצים וחלב.

שני התוספים מכילים כמויות גבוהות מהדרישה היומית הבסיסית (DRI- Daily Reference Intake). בהשוואה לתוספי מולטי ויטמין אחרים (עם בין 200-400 יחב"ל ויטמין D ) ה One Daily של פיוריטנ'ס פרייד מספק כמות גובהה משמעותית של ויטמין D – 1000 יחב"ל במולטי של הנשים ו-700 יחב"ל במולטי של הגברים.

סידן

מרכיב מרכזי של מסת העצם, חשוב להתכווצות שרירים וקרישת דם. רוב האנשים בישראל אינם מגיעים לדרישה הרצויה של סידן העומדת על 1000 מ"ג ביום. נמצא במוצרי חלב, שקדים,כרובי, סויה, סרדינים, ברוקלי. התוסף הנשי מכיל 500 מ"ג סידן, מחצית מהכמות הדרושה ליום (DRI)- כמות גבוהה בהשוואה לתוספי מולטי ויטמין אחרים.

ברזל

המינרל החשוב בכדוריות הדם האדומות, ושותף פעיל בתהליכי ייצור של אנזימים וחלבונים שונים. חוסר בברזל מתבטא באנמיה, תשישות וחולשה של מערכת החיסון. רמות ברזל נמוכות נפוצות אצל אנשים מבוגרים עקב שינויים ביכולת הלעיסה, ירידה בחוש הטעם והריח ובתאבון וגם במצבים של דלקתיות כרונית, ירידה בחומציות הקיבה ובשימוש תרופות נפוצות כמו מטפורמין (גלוקופאז, לטיפול בסוכרת) פמוטידין (גסטרו, להפחתת חומציות הקיבה) ואספירין.

ברזל נמצא במזונות כמו בשר אדום, קשוי, שקדים, גרעיני דלעת, שעועית לבנה וגרגרי חומוס. התוסף הנשי מכיל כמות של 18 מ"ג שתואמת את הדרישה היומית הבסיסית, יותר מתוספים נפוצים אחרים בשוק.

יוד

רכיב התזונה המשמעותי ביותר לתפקוד בלוטת התריס. חיוני לנשים בתקופת הפוריות, בהיריון, הנקה ומיוחד בהריונות סמוכים. רוב האוכלוסייה בישראל אינה צורכת מספיק יוד, הנמצא באצות, דגים ופירות ים ומלח מועשר ביוד.

התוסף הנשי מכיל כמות של 150 מק"ג שתואמת את הדרישה היומית הבסיסית, יותר מתוספים אחרים נפוצים בשוק

ONE DAILY מכיל כמויות יפות של כל ויטמיני B, כולל ביוטין, חומצה פולית ותיאמין

חומצה פולית

משתתפת בתהליכי היצירה של תאים שונים- כמו כדוריות הדם, ויצירה של חומצות אמינו (אבני הבניין של חלבונים), אפשר למצוא אותה בתרד, חסה, סלק קטניות, אגוזים, כבד. התוסף הנשי והגברי, מכילים את הכמות הדרושה ליום (400 מק”ג) , כמות גבוהה יותר בהשוואה לתוספים נפוצים אחרים בשוק.

ביוטין (ויטמין B7, הידוע גם כויטמין H)

חסר בביוטין יכול לגרום לנשירת שיער, ציפורניים שבירות, יובש בעור ואנמיה. חסר בביוטין נפוץ אצל מי שמקבל טיפול אנטיביוטי ממושך ולאחר ניתוחים בקיבה.

ביוטין מיוצר על ידי חיידקי המעיים שלנו, וגם נמצא במזונות כמו כבד, סלמון, סויה, אבוקדו, כרובית, אגוזים ועוד.

התוסף הנשי מכיל כמות גבוהה מאוד (300 מק"ג) , ובטוחה לשימוש. התוסף הגברי מכיל כמות קטנה יותר. כמותם גבוהה יותר בהשוואה לתוספים נפוצים אחרים בשוק.

תיאמין (ויטמין 1B)

משתתף בתהליך יצירת האנרגיה בגוף. בחסר שלו מתפתחים עייפות וחוסר ריכוז ובמקרים חריפים אף פגיעה במערכת העצבים. חיוני לאחר קיצורי קיבה, במיוחד במצבים של הקאות מרובות. תיאמין נמצא באורז מלא, קטניות, אגוזים, שמרים, גרעינים, בשר וחלמון ביצה.

שני התוספים מכילים את הכמות הדרושה ליום. מנותחים בריאטריים, הזקוקים למינונים גבוהים מאוד של תוספי תזונה יכולים על ידי נטילת 2 כדורים של מולטי ויטמין נשי לכסות חלק נכבד מהויטמינים והמינרלים שהם זקוקים להם באופן רוטיני.

התוסף הנשי מכיל כמויות גבוהות של ויטמין D, סידן, יוד, ברזל וביוטין ובזכותו אפשר להקטין את כמות הויטמינים הנלווית לתוסף.

תוסף זה מומלץ גם לגברים ובמקרים של אנמיה קלה.

אנשים שהתעניינו במאמר זה התעניינו גם ב:

מולטי ויטמין לאישה

מולטי ויטמין לאישה

100 טבליות
מחיר מיוחד 79.90 ₪ מחיר רגיל 89.90 ₪
אזל מהמלאי
מולטי ויטמין 9 חודשים

מולטי ויטמין 9 חודשים

100 טבליות
מחיר מיוחד 59.90 ₪ מחיר רגיל 79.90 ₪
אזל מהמלאי

© 2020 כל הזכויות שמורות לאלון דב בע"מ, נציג פיוריטן פרייד'ס ישראל