כל מה שצריך לדעת לפני שבוחרים תוסף תזונה - המדריך המלא

המדריך לבחירת תוספי תזונה

חשוב לדעת: כך תבחרו את תוסף התזונה הטוב ביותר

קנו רק מחברה מוכרת, שימו לב ליצרן ואל תתפתו לקנות מוצר רק כי הוא עשוי מרכיבים טבעיים בלבד. על מה עוד חשוב להקפיד כשבוחרים תוסף תזונה ואיך רוכשים את המוצר האולטימטיבי כשהשוק רווי במוצרים ובחברות שונות? המדריך לפניכם

מרגישים עייפים? לא מצליחים להתרכז? אולי אתם זקוקים לעזרה של אחד מתוספי תזונה שישפר את הרגשתכם וישלים את החסר בגופכם.

אבל איך בוחרים מוצר כזה כשהמבחר כל כך גדול? על מה חשוב להקפיד?

הנה כמה עצות שיעזרו לכם לקבל את ההחלטה הנכונה:

 

  • לפני שאתם קונים מוצר, בדקו אם אתם באמת זקוקים לו

יש משהו שכדאי להבין רגע לפני שאתם רוכשים מוצר מסוים: רבים מאתנו חושבים שאם מוצר מסוים לא יועיל – הוא גם לא יזיק. ובכן, זה לא תמיד נכון.  נטילת ברזל, למשל, בהחלט עלולה להזיק במקרים שאינה דרושה. תוספת מיותרת של מינרל זה, עלולה לפגוע בבריאות ואף לגרום לעודף מסוכן של ברזל בדם. לכן, תמיד כדאי להתייעץ עם רופא או עם איש מקצוע ולא לרכוש מוצר על דעת עצמכם. מומלץ אף לבצע בדיקות דם על מנת להבין מה בדיוק חסר לכם בגוף. גם תוסף Q10, למרות שלרבים מאיתנו יש צורך להשלים באופן חיצוני קו אנזים קיו 10, עדיין חשוב לבדוק אם זה התוסף הנכון עבורכם.

 

  • ועכשיו, לעבודה: אז איך בוחרים את המוצר הטוב ביותר עבורכם?

אחרי שהבנתם את הכלל הראשון, והגעתם למסקנה שאתם אכן זקוקים לתוסף תזונה מסוים, כדאי לשים לב שאתם באמת בוחרים במוצר הנכון. איך בדיוק? הנה כמה כללים שיעזרו לכם לצלוח את המשימה בקלות:

 

  • קנו רק מחברה מוכרת

ממש כמו שככל הנראה תעדיפו לקנות מוצר מזון של חברה מוכרת וגדולה, כך כדאי אף יותר להקפיד לרכוש תוסף תזונה מתאים. חשוב לוודא שמאחורי המוצר עומדת חברה מובילה, וותיקה, שמבצעת מחקרים מתאימים, פועלת בהתאם לתו תקן ומאושרת ע"י משרד הבריאות. בנוסף, כדאי לברר אם מצוינת על גבי אריזתו כתובת של שירות לקוחות פעיל בארץ, שיוכל לתת מענה במקרה של בעיה או שאלה לגבי המוצר.

 

  • שננו את זה: לא כל מה שטבעי בהכרח אינו מזיק

הנה עובדה שרבים אינם מודעים לה: לא כל מה שעשוי מרכיבים טבעיים הוא בהכרח בריא ומועיל. למעשה, לעיתים דווקא מה שפעיל ומועיל, עלול להיות - גם רעיל. הטבע מלא בחומרים רעילים וגם אם המוצר אינו מכיל כימיקליים הוא עדיין עלול להזיק.

לכן, גם אם מנסים למכור לכם מוצר מסוים בטענה שהוא "עשוי מחומרים טבעיים בלבד", אל תמהרו להעדיף דווקא אותו.

 

  • בחנו את רשימת הרכיבים

תמיד כדאי להציץ ברשימת הרכיבים שהמוצר מכיל. גם אם לא תבינו מה אומר כל רכיב, יש כמה מילים שתמיד יגידו לכם משהו, כמו שמן או סוכר. ובעניין זה, חשוב לציין שהרכיב הראשון ברשימה הוא גם הדומיננטי ביותר במוצר, לעומת האחרון שמציין את הכמות הזעירה ביותר שבו.

אגב, אם אתם מעוניינים לדעת מה אומר רכיב מסוים, הצצה קטנה באינטרנט, לרוב תספק לכם את התשובה.

 

  • התאימו את המוצר לצרכיכם האישיים

יכול להיות ששמעתם מחבר קרוב שתוסף מסוים מאוד עוזר לבעיית נשירת שיער למשל. חכו רגע, לפני שאתם עושים כמוהו ורוכשים את אותו מוצר, חשוב שתדעו שהוא לא בהכרח מתאים גם עבורכם. נשירת שיער, היא תופעה העלולה להתרחש כתוצאה מסיבות רבות, ולכן – יכול להיות שהבעיה או המחסור ממנו סובל החבר אינם רלוונטיים במקרה שלכם. כאמור, תמיד כדאי להתייעץ עם איש מקצוע ולהתאים את המוצר לצרכיכם האישיים.

 

  • בדקו כמה חומר פעיל מכיל המוצר

אם אתם מעוניינים לרכוש ויטמין B12 למשל, (המסייע, בין היתר, לטיפול בתופעות של אנמיה כגון עייפות, חוסר ריכוז ועוד), שימו לב שהוא אכן מכיל רכיב פעיל זה ולא רק כמות מזערית שלו.

 

  • מוצר זול לעיתים שווה זהב

העובדה שהוצאתם הרבה כסף על מוצר לא בהכרח מעידה על טיבו. למעשה, כיום, ניתן למצוא באינטרנט תוספי מזון איכותיים, הנמכרים ישירות מהיצרן ללקוח, ללא תיווך או מכירה פרונטלית שמעלים בפועל את העלות. מוצר זול יכול להיות איכותי, בעיקר כאשר מדובר בכזה המיובא ישירות מהיצרן ללקוח.

 

  • בדקו מי היצרן

על פי החוק, חובה לציין על גבי כל מוצר את שם היצרן ולכן כדאי לחפש אותו ולהכירו. לעיתים תוספי מזון משווקים תחת שם היבואן ולא תחת שם היצרן.

לאחר שהבנתם עם מי בדיוק יש לכם עסק – כלומר מיהו אותו יצרן, חשוב לוודא שאכן מדובר באחד מוכר ומאושר ע"י משרד הבריאות, המספק מפרט מלא ושקיפות מלאה לגבי כל מוצר.

כמו כן, חשוב לוודא שיצרן זה דואג גם לאריזתו המקורית של המוצר, עם מספרי אצווה ותוקף מקוריים על כל בקבוק. (הליך זה יבטיח את אחריותו לגבי בטיחותו וטיבו של המוצר לאורך כל שרשרת הייצור – מההובלה ועד האספקה ללקוח) גם מידע זה אמור להופיע על גבי האריזה. 

בכל מקרה, זכרו שתוסף תזונה הוא אינו תחליף לתזונה מאוזנת, הימנעות מעישון ושמירה על אורח חיים בריא. השתמשו בו בתבונה וכך תוכלו להרוויח את כל התכונות הטובות שבו.

לכל תוסף, כמו לקו אנזים Q10 מינון מומלץ ואינדיבידואלי ולכן חשוב להתייעץ עם מומחה לפני קנייה של התוסף.

 

© 2020 כל הזכויות שמורות לאלון דב בע"מ, נציג פיוריטן פרייד'ס ישראל